خرید آنلاین دوچرخه از فروشگاه جهان سیکلت

یکی از مهمترین نکات در دوچرخه سواری،انواع ترمز دوچرخه است که از پیش آمدن بسیاری از آسیب‌ها برای دوچرخه سوار جلوگیری می کند.

دوچرخه‌ها مانند وسایل نقلیه دیگر ازقطعات مختلفی تشکیل شده است. یکی از این قطعات ترمز میباشد که بخش مهمی از ایمنی دوچرخه است.

ترمز ها به دوچرخه سوار این امکان را می دهند که سرعت خود را متناسب با شرایط تنظیم و کنترل کنند و از خطرات احتمالی در هنگام دوچرخه سواری دوری کنند.

معرفی انواع ترمز دوچرخه

ترمز دوچرخه اصلی ترین بخش دوچرخه میباشد، که به دوچرخه سوار امکان کنترل سرعت دوچرخه را می‌دهد.

ترمزها با اعمال اصطکاک بر روی سطح کار میکنند و سرعت دوچرخه را کنترل میکنند.

انواع ترمز دوچرخه به دو دسته تقسیم میشود : 1- ترمز طوقه‌ای 2-ترمز دیسکی

ترمز های طوقه ای ( Rim Brake ) ، ( لقمه ای ) ، ( رینگ )

ترمز‌های طوقه ای دارای انواع مختلفی است، اما طراحی همه آن ها به این صورت است که نیروی ترمز را با استفاده از لنت ترمز بطور مستقیم به لبه‌های چرخ اعمال میکند. یعنی با فشردن دسته ترمز دو لقمه پلاستیکی روی طوقه قرار میگیرند و گردش طوقه را کاهش میدهند و متوقف میکنند.

ترمز طوقه‌ای به دو دسته کالیپر ( caliper ) و کانتیلیور ( cantilever ) تقسیم میشوند.

ترمز دیسکی یکی دیگر از انواع ترمز دوچرخه میباشد :

این نوع ترمز دوچرخه شباهت بسیاری به ترمز های به کار رفته در موتور سیکلت و ماشین دارد. در این نوع ترمز ها برای ترمز گیری از یک صفحه نصب شده در قسمت مرکز چرخ استفاده می شود که به این صفحه روتور میگویند.

ترمز های دیسکی با اعمال نیروی ترمز به روتور (یا دیسک) که بر روی توپی نصب شده است عمل میکند. یعنی روتور در بین پد هایی قرارگرفته که با فشردن کابل ترمز، این پد ها به روتور میچسبند و سبب کاهش سرعت دوچرخه میشوند. ترمز های دیسکی برای دوچرخه سوارانی که میخواهند مسیر های چالش بر انگیز، فرود های فنی و شرایط مختلف آب و هوایی را طی کنند بهترین گزینه هستند.

ترمز های دیسکی به دو دسته ترمز های مکانیکی و هیدرولیکی تقسیم میشوند. تفاوت اصلی بین ترمز های دیسکی مکانیکی و هیدرولیکی نحوه انتقال نیروی ترمز از اهرم ترمز به روتور ترمز است.